12. května 2023, 8:00
Jiří LacinaJe to vlastně ironie. Bedard ještě ani není hráčem Chicaga. A čistě teoreticky jím ani nemusí být. Může si třeba postavit hlavu jako Eric Lindros v roce 1991. Anebo může Chicago první volbu vyměnit, když dostane zajímavě zaplaceno. Samozřejmě, nic takového asi nikdo nečeká. Aspoň fanoušci v Chicagu určitě ne. A proto skupují permanentky jako diví!
Blackhawks v uplynulé sezóně rozhodně nebavili. Mančaft rozbili s důkladností batolete, které osahává první hračky. Což se nepříznivě promítlo do návštěvnosti. United Center je s kapacitou 20 500 diváků po montrealském Bell Centru druhý největší stadión v NHL. Dlouhá léta byl nejen plněn, ale dokonce přeplňován. Ty časy jsou pryč.
V letošní sezóně klesla návštěvnost Hawks na průměrných 17 167, tj. naplněnost 83,7%. Po San Jose a Buffalu třetí nejhorší v NHL! Bráno porovnáním absolutních čísel, byla návštěvnost 17 167 až dvacátá, tedy třináctá nejhorší v lize. A to patří Chicago k těm nejlidnatějším aglomeracím Severní Ameriky.
Rezervy tu tedy jsou a Bedard je zřejmě rychle zaplní. Jak už vyšlo najevo, Blackhawks prodali za pouhých devadesát minut po zveřejnění výsledků loterie permanentky za 2,5 miliónu dolarů.
The Blackhawks have already sold $2.5 million worth of season-ticket plans for 2023-24 in the 1.5 hours since winning the #1 pick — including more than 500 new full-season plans.
— Ben Pope (@BenPopeCST) May 9, 2023
Další čísla na sebe nenechala dlouho čekat. Dvanáct hodin po loterii už to bylo 5,2 miliónu dolarů, hromada prodaných vstupenek, včetně 1200 celosezónních. Oddělení o dvaceti zaměstnancích prý nestíhalo brát telefony a vyřizovat objednávky hladových fanoušků.
Za normálních okolností si mohou kluboví marketéři hlavy ulámat, pak stačí jedno jméno a máte vyřešeno. Jak píše místní tisk: „United Center bude nejspíš na většinu domácích zápasů opět plný. Po několika letech rostoucí reklamy na prodej vstupenek budou muset Hawks nejspíš počet sezónních permanentek zastropovat, aby zbylo aspoň něco málo single-game tickets“, tedy vstupenek na jednotlivé zápasy.
Změny se očekávají na více frontách. Kupříkladu nejprodávanějšími dresy Blackhawks jsou pořád trikoty Patricka Kanea a Jonathana Toewse. To jistě nevydrží dlouho. Také příjmy ze sponzoringu a obchodních partnerství strmě porostou. Podobně ceny televizních práv - zájem o Chicago bude mnohem větší, a to v celostátním měřítku.
Zbývá jediné, posílit mančaft, který nemůže stát na jednom hráči. Generálního manažera Kylea Davidsona čeká perné léto.
ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@nhl.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz
© Copyright - Všechna loga a známky NHL, loga a známky týmů NHL, jakožto další vlastnické materiály včetně log konferencí a obrázků Stanley Cupu jsou vlastnictvím NHL, NHL Enterprises, L.P. a příslušných týmů. © NHL Enterprises, L.P. Všechna práva vyhrazena.